Листопад 2019 року

Листопад 2019 року

Друк

З метою виявлення творчо обдароваї молоді 29 листопада проведено ІІ (районний) етап учнівської олімпіади з географії, в якій взяли участь 37 учнів 8-11  класів  із 25 закладів освіти, підпорядкованих відділу освіти, молоді та спорту Дубенської  райдержадміністрації, Мирогощанській, Тараканівській, Привільненській, Повчанській сільським та  Смизькій селищній радам.

Переможцями стали:

8 клас

І  місце – Федорова Ангеліна (Шепетинська гімназія);

ІІ місце – Іванюк Софія (Тараканівський ліцей);

ІІ місце – Борщовецький Олександр (Студянський ліцей);

ІІІ місце – Левченко Роман (Соснівська ЗОШ І – ІІІ ст.);

ІІІ місце – Мартяк Іванна (Плосківська ЗОШ І – ІІ ст.);

ІІІ місце – Грогуль Богдана (Мильчанська ЗОШ І - ІІІ ст.).

 

9 клас

І місце – Лічний Михайло (Семидубський ліцей);

ІІ місце – Євтух Вікторія (Варковицька гімназія);

ІІ місце – Панасюк Костянтин (Соснівська ЗОШ І – ІІІ ст.);

ІІІ місце – Бондарчук Ілля (Вербська ЗОШ І – ІІІ ст.);

ІІІ місце – Миронов Роман (Княгининська ЗОШ І – ІІІ ст.).

 

10 клас

І місце – Хмара Діана (Стовпецька ЗОШ І – ІІІ ст.);

ІІ місце – Остапенко Ангеліна (Вербська ЗОШ І – ІІІ ст.);

ІІ місце – Гуда Юлія (Сатиївський ліцей);

ІІІ місце – Трушковський Мартин (Тараканівський ліцей).

 

11 клас

І місце – Синіцький Андрій (Вербська ЗОШ І – ІІІ ст.);

ІІ місце – Протуренко Вадим (Студянський ліцей);

ІІІ місце – Бондар Михайло (Тараканівський ліцей).

________________________________________________________________________________________________

28 листопада 2019 року на базі Дубенської РДА відбулася методична майстерня вчителів іноземної мови початкових класів Дубенського району із теми «Формувальне оцінювання на уроках іноземної мови у 2-му класі. Мовне портфоліо». Педагоги  ознайомилися з функціями та методами формувального оцінювання - методом спостереження та мовного портфоліо. Методист Дубенського РМК Вікторія Леньо ознайомила з основними завданнями альтернативного (нетрадиційного) оцінювання, які мають на меті оцінювати не результат, а процес навчання. Вчителі мали можливість ознайомитися з версіями Європейського мовного портфоліо для дітей 7-12 років, які вивчають англійську та німецьку мови. У практичній частині семінару вчитель німецької мови Тростянецького НВК Інна Миронова презентувала зразки учнівського мовного портфоліо  та продемонструвала використання різних видів ігор та вправ. Вчитель Соснівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Інна Кондратюк та вчитель Семидубського ліцею (філія Майдан) Наталія Слободенюк проаналізували найефективніші види мовного портфоліо. Учасники методичної майстерні обговорили важливість формувального оцінювання  у процесі навчання іноземній мові в умовах Нової української школи.

_______________________________________________________________________________________________

27 листопада 2019 року відбувся ІІ (районний) етап учнівської олімпіади з біології, в якій взяло участь 29 учнів 8-11  класів  із 20 закладів освіти, підпорядкованих відділу освіти, молоді та спорту Дубенської  райдержадміністрації, Мирогощанській, Тараканівській, Привільненській, Повчанській сільським та  Смизькій селищній радам.

Переможцями стали:

8 клас

І місце Іванюк Софія, учениця Тараканівського ліцею Тараканівської сільської ради, вчитель Гаврилюк Т.Л.

ІІ місце Друс Дарина, учениця  Семидубського ліцею Дубенської районної ради, вчитель Радчук О.Р.

ІІ місце Демчук Андрій, учень Мирогощанської ЗОШ І-ІІІ ступенів Мирогощанської сільської ради, вчитель Козяр І.Т.

ІІІ місце Наконечний Роман, учень Повчанського ліцею Повчанської сільської ради, вчитель Вальчук О.О.

ІІІ місце Нечипорик Юрій, учень Листвинської ЗОШ І-ІІ ступенів Мирогощанської сільської ради, вчитель Швидко В.М.

ІІІ місце Кононова Софія, учениця Рачинської  гімназії Тараканівської сільської ради, вчитель Опейда Л.О.

9 клас

І місце Бондарчук Анна, учениця Стовпецької ЗОШ І-ІІІ ступенів Дубенської районної ради, вчитель Сухенюк К.А.

ІІ місце Косар Анастасія, учениця Смизької ЗОШ І-ІІІ ступенів Смизької селищної ради, вчитель Кирина В.Б.

ІІ місце Собчук Анна, учениця  Тростянецького НВК Дубенської районної ради, вчитель Синюк А.В.

ІІІ місце Кохан Світлана, учениця Повчанського ліцею Повчанської сільської ради, вчитель Вальчук О.О.

ІІІ місце Войтюк Світлана, учениця Малосадівського НВК Дубенської районної ради, вчитель Тимощук С.І.

ІІІ місце Безкоровайна Анастасія, учениця Студянського ліцею Смизької селищної ради, вчитель Протуренко О.Р.

10 клас

І місце Мельничук Наталія, учениця Смизької ЗОШ І-ІІІ ступенів Смизької селищної ради, вчитель Кирина В.Б.

ІІ місце Трушковський Мартин, учень Тараканівського ліцей Тараканівської сільської ради, вчитель Гаврилюк Т.Л.

ІІІ місце Гуда Юлія, учениця Сатиївсьої ЗОШ І-ІІІ ступенів Дубенської районної ради, вчитель Лісничий В.В.

11 клас

І місце Атаманюк Іванна, учениця Княгининської ЗОШ І-ІІІ ступенів Мирогощанської сільської ради, вчитель Мельник В.О.

ІІ місце Максимюк Катерина, учениця Варковицької гімназія Дубенської районної ради, вчитель Якута М.М.

_______________________________________________________________________________________________

26 листопада вперше у районі відбувся ІІ етап всеукраїнської учнівської олімпіади з польської мови на базі районного методичного кабінету. Участь в даній олімпіаді виявив бажання взяти В’ячеслав Войцещук, учень 9 класу Семидубського ліцею Дубенської районної ради. Рівень виконання завдань з аудіювання та граматичних завдань, зі змістової лінії «Говоріння»,  відповідей на запитання дозволив набрати учаснику необхідну суму балів для визначення його переможцем. Належний рівень підготовки учня до олімпіади оцінив і представник «Осередку розвитку польської освіти за кордоном» ORPEG Мєчислав Лазук.

Методичний кабінет висловлює щиру вдячність пану Мєчиславу за співпрацю, допомогу та безкоштовне консультування в ході організації підготовки та проведення олімпіади.

_______________________________________________________________________________________________

22 листопада 2019 року на базі Семидубського ліцею відбувся ІІ етап Всеукраїнської олімпіади з інформатики.  Переможцями стали:

10 клас

І місце - Хлипавка Богдан (Смизька ЗОШ)


________________________________________________________________________________________

З 11 по 21 листопада 2019 року на базі районного методичного кабінету  проведено курси підвищення кваліфікації вчителів початкових класів, які навчатимуть 1 класи в умовах Нової української школи, в ході яких  удосконалювали свій методичний та практичний рівень професійної компетентності 21 педагог шкіл району.

Із учителями  працювала тренер О.Є.Кузьмін, завідувач кабінету роботи з обдарованими учнями Рівненського ОІППО.

Педагоги опрацювали Концепцію Нової української школи, чинники якісної початкової освіти, мету і головні компоненти Нової української школи, ознайомилися із завданнями сучасного вчителя в контексті і концепції Нової української школи,  особливостями оцінювання навчальних досягнень учнів, Державний стандарт початкової  освіти, типову освітню програму. Попрактикувались у створенні планування на тиждень, заповненні свідоцтва досягнень учня.

Ознайомились із організацією ефективного безпечного освітнього середовища, створили власну модель класу, за допомогою конструктора ЛЕГО, виконали практичні завдання, із тематичним та діяльнісним підходами в інтегрованому навчанні,  виконали практичні завдання.

Учасники навчального тренінгу поглибили також знання про інклюзивну освіту, провели ранкові зустрічі. Практикувалися у складанні індивідуальної програми розвитку дитини.

Опрацювали особливості викладання навчальних предметів інтегрованого курсу “Я досліджую світ”. Відпрацювали навички укладання календарного планування, розкладу уроків.

Успішно захистили свої авторські розробки.

________________________________________________________________________________________________

З метою виявлення творчо обдарованої молоді, розвитку її потенціалу, виховання у молодого  покоління поваги до мови і традицій свого народу, підвищення рівня мовної освіти в Україні 21 листопада 2019 року на базі Тараканівського ліцею Тараканівської сільської ради проведено ІІ (районний) етап Х Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка.

Участь у конкурсі взяв 81 учень 5-11 класів  із 26 закладів загальної середньої освіти, підпорядкованих відділу освіти, молоді та спорту райдержадміністрації, Мирогощанській, Повчанській, Привільненській, Смизькій, Тараканівській сільським (селищній) радам.

 

Список переможців ІІ етапу конкурсу:

І місце

Хлипало Ангеліна, учениця 5 класу Малосадівського НВК  Дубенської районної ради

Хміль Вікторія, учениця 6 класу Рачинської гімназії Тараканівської сільської ради

Зух Тетяна, учениця 7 класу Мирогощанської ЗОШ І-ІІІ ступенів Мирогощанської сільської ради

Горкавчук Анастасія, учениця 8 класу  Миколаївської гімназії  Повчанської сільської ради

Мельник Віта, учениця 9 класу Миколаївської гімназії  Повчанської сільської ради

Верейко Іванна, учениця 10 класу Тараканівського ліцею Тараканівської сільської ради

Атаманюк Іванна, учениця 11 класу Княгининської  ЗОШ І-ІІІ ступенів Мирогощанської сільської ради

 

ІІ місце

Кузькіна Христина, учениця 5 класу Плосківської ЗОШ І-ІІ ступенів  Дубенської районної ради

Штихалюк Дарія, учениця 5 класу Грядківського НВК  Дубенської районної ради

Ковальчук Валерія, учениця 6 класу Березької гімназії Смизької селищної ради

Симутенко Вікторія, учениця 6 класу Іваннівської ЗОШ І-ІІ ступенів Дубенської районної ради

Якута Ірина, учениця 7 класу Білоберізької ЗОШ І-ІІ ступенів  Мирогощанської сільської ради

Яцюк Анастасія, учениця 7 класу Княгининської  ЗОШ І-ІІІ ступенів  Мирогощанської сільської ради

Лампека Юлія, учениця8 класу Привільненської ЗОШ І-ІІІ ступенів Привільненської сільської ради

Гамза Віка, учениця 9 класу Малосадівського НВК  Дубенської районної ради

Мельничук Наталія, учениця 10 класу Смизької ЗОШ І-ІІІ ступенів  Смизької селищної ради

Бондарчук Світлана, учениця 11 класу Повчанського ліцею Повчанської сільської ради

 

ІІІ місце

Гапонюк Карина, учениця 5 класу Привільненської ЗОШ І-ІІІ ступенів Привільненської сільської ради

Голосний Віталій, учень 5 класу Вербської ЗОШ І-ІІІ ступенів  Дубенської районної ради

Гаврилюк Катерина, учениця 6 класу Княгининської  ЗОШ І-ІІІ ступенів Мирогощанської сільської ради

Синюк Єлизавета, учениця 6 класу Привільненської ЗОШ І-ІІІ ступенів Привільненської сільської ради

Радчук Вероніка, учениця 7 класу Плосківської ЗОШ І-ІІ ступенів  Дубенської районної ради

Мартяк Іванна, учениця 8 класу Плосківської ЗОШ І-ІІ ступенів  Дубенської районної ради

Наконечний Роман, учень Повчанського ліцею Повчанської сільської ради

Рогаль Анна, учениця 8 класу Мирогощанської ЗОШ І-ІІІ ступенів Мирогощанської сільської ради

Петрук Ірина, учениця 9 класу Березької гімназії Смизької селищної ради

Стеха Софія, учениця 9 класу Тараканівського ліцею  Тараканівської сільської ради

Сацюк Вікторія, учениця 10 класу Малосадівського НВК  Дубенської районної ради

Павлишина Вікторія, учениця 11 класу Тараканівського ліцею  Тараканівської сільської ради

________________________________________________________________________________________________

20 листопада 2019 року на базі Птицького ЗДО відбувся семінар-практикум    вихователів  з теми «Організація фізкультурно-оздоровчої роботи у закладі дошкільної освіти».

З метою удосконалення педагогічної майстерності вихователів щодо питань планомірної фізкультурно-оздоровчої роботи з дітьми дошкільного віку, учасники семінару переглянули та проаналізували відкрите  заняття  з фізкультури, яке підготувала та майстерно провела Лариса Бернат - вихователь  Птицького ЗДО.

Педагоги обмінялись досвідом роботи щодо питання критеріїв визначення фізичного розвитку дітей дошкільного віку та ведення необхідної документації у закладі.

Про проведення обстеження дітей, здійснення медичного контролю, та необхідність  роботи з батьками з метою профілактики захворювань наголосила Людмила Харинюк, медична сестра Птицької ЗОШ І-ІІ ступенів.

Лариса Бастюченко, методист РМК, надала методичні рекомендації щодо організації фізичного виховання у дитячому садку та запропонувала модель фізкультурно-оздоровчих заходів у закладі.

________________________________________________________________________________________________

21 листопада Україна відзначає День Гідності та Свободи, що об’єднав дві знакові події у новітній історії країни – Помаранчеву революцію 2004 року та Революцію Гідності 2013 року.

Вихованці та педагоги закладів освіти Дубенщини не залишаються байдужими до цього дня, адже кожен із нас переживає за долю країни. Саме тому з метою утвердження в Україні ідеалів свободи і демократії, вшанування мужності громадян, які восени 2004 року та у листопаді 2013 року – лютому 2014 року постали на захист демократичних цінностей, прав і свобод людини і громадянина, національних інтересів нашої держави у кожній школі відбулись тематичні заходи:

- акції «Ангели пам’яті», «Запалимо свічки за єдину Україну», «Свічка пам’яті ангелам Небесної сотні» (Повчанський ліцей, Малосадівський НВК, Здовбицька, Плосківська ЗОШ І-ІІ ступенів);

- традиційний гімназійний конкурс патріотичної пісні (Варковицька гімназія);

- літературна година поезії Майдану «Біль, мужність, героїзм» (Миколаївська гімназія);

- години спілкування «Хай палають свічки пам’яті загиблих Героїв Небесної Сотні», уроки – пам’яті «Герої не вмирають», виховні години «Уроки пам’яті людської», «Небесна Сотня відлетіла в небеса»,  усні журнали «Гідності хай промінь не згасає», «Народ мій є, народ мій завжди буде, ніхто не переможе мій народ!», «Воїни Небесної Сотні. Герої не вмирають»,  години національно-патріотичного виховання «Наша пам’ять – наше майбутнє. Україна ХХІ століття. Революція Гідності», лінійки-реквієм «Вони пішли у вічність, щоб Україну зберегти»  (Варковицька гімназія, Миколаївська гімназія, Квітневська, Мильчанська, Сатиївська ЗОШ І-ІІІ ступенів, Повчанський ліцей, Здовбицька, Іваннівська, Микитицька, Плосківська, Староносовицька ЗОШ І-ІІ ступенів, Грядківський, Тростянецький НВК);

- виставки малюнків «Будь якій війні скажемо: «Ні!», «Я славлю свою рідну Україну», «Ти для нас лишився ангелом» (Квітневська ЗОШ І-ІІІ ступенів, Посківська, Птицька ЗОШ І-ІІ ступенів);

- перегляд тематичних документальних фільмів «Майдан. Хроніка подій», «Двадцять свідчень про перший день протистоянь на майдані», «Нескорені ворогом»  (Квітневська ЗОШ І-ІІІ ступенів, Повчанський ліцей, Грядківський, Жорнівський, Малосадівський НВК, Здовбицька, Микитицька, Птицька ЗОШ І-ІІ ступенів);

- оновлення та поповнення постійно діючого стенду, що відображає подвиг учасника Революції Гідності, учасника АТО, який загинув у Іловайському котлі в 2014 році, Гуменюка Миколи Олександровича, випускника Птицької ЗОШ І-ІІ ступенів;

- виставка пошукового матеріалу в гімназійному музеї «У нашій пам’яті вічно живі» (Варковицька гімназія);

- конкурс презентацій «Пам’ятаємо героїв» (Миколаївська гімназія);

- патріотичні флешмоби «З Україною назавжди», «Пісні Євромайдану», учнівський проект «День Свободи і Гідності: наші мрії» (Мильчанська ЗОШ І-ІІІ ступенів, Іваннівська ЗОШ І-ІІ ступенів);

-бібліотечні виставки літератури «Герої не вмирають!» (Варковицька гімназія, Повчанський ліцей, Жорнівський, Малосадівський НВК, Здовбицька ЗОШ І-ІІ ступенів).

_______________________________________________________________________________________________

20.11.2019 року на базі Мирогощанської ЗОШ І-ІІІ ступенів Мирогощанської сільської ради відбувся ІІ етап Всеукраїнської олімпіади з трудового навчання.

Переможцями стали:

9 клас (технічні види праці)

І місце – Пасічник Максим, учень Вербської ЗОШ І-ІІІ ступенів;

ІІ місце – Кругліков Андрій, учень Стовпецької ЗОШ І-ІІІ ступенів;

ІІ місце – Лічний Роман, учень Студянського ліцею;

ІІІ місце – Копилов Максим, учень Смизької ЗОШ І-ІІІ ступенів;

ІІІ місце – Суражський Тарас, учень Мирогощанської ЗОШ І-ІІІ ступенів;

ІІІ місце – Колачук Михайло, учень Березької гімназії;

ІІІ місце – Намчук Богдан, учень Миколаївської гімназії;

ІІІ місце – Ліщук Валерій, учень Білогородського НВК;

ІІІ місце – Антонюк Назар, учень Микитицької ЗОШ І-ІІ ступенів.

 

9 клас (обслуговуючі види праці)

І місце – Квашук Анжела, учениця Іваннівської ЗОШ І-ІІ ступенів;

ІІ місце – Денищук Анастасія, учениця Квітневської ЗОШ І-ІІІ ступенів;

ІІІ місце – Перета Катерина, учениця Молодавської ЗОШ І-ІІ ступенів;

ІІІ місце – Місюк Мар’яна, учениця  Рачинської гімназії.

 

11 клас (технічні види праці)

І місце – Перета Андрій, учень Повчанського ліцею;

ІІ місце – Іващук Дмитро, учень Вербської ЗОШ І-ІІІ ступенів;

ІІІ місце – Трифонюк Ярослав, учень Малосадівського НВК;

ІІІ місце – Протуренко Вадим, учень Студянського ліцею.

 

11 клас (обслуговуючі види праці)

ІІ місце – Вельгун Іванна, учениця Квітневської ЗОШ І-ІІІ ступенів.

_______________________________________________________________________________________________

З метою формування негативного ставлення до корупції як суспільно негативного явища з 15 жовтня  по 15 листопада 2019 року в закладах освіти району проведено конкурс дитячого малюнка  «Україна без корупції», на який було подано 39 робіт із 18 закладів.

Переможцями конкурсу визнано:

у першій (молодшій) віковій категорії :

І місце

-         САВЧУК Денис, учень Тростянецького НВК (вчитель В.Ковальчук).

ІІ місце

-         ЛЕЩЕНКО Валерія, учениця Іваннівської ЗОШ І-ІІ ступенів (учитель О.Черв’як);

-         КРУГЛІЦЬКИЙ Андрій, учень Мильчанської ЗОШ ступенів (учитель Т.Ланцута );

ІІІ місце

-         ПАРАЩИНЕЦЬ Анастасія, учениця Малосадівського НВК (вчитель Н.Ноздрачова);

-         ТИМОЩУК Світлана, учениця Малосадівського НВК (вчитель Н.Ноздрачова);

-         ЮХИМЧУК Олександр, учень Плосківської ЗОШ І-ІІ ступенів (учитель Т.Хомедюк).

 

У другій (середній) віковій категорії:

І місце

-         ЛІЧНИЙ Михайло, учень Семидубського ліцею (вчитель П.Здолбіцький).

ІІ місце

-         ПАРФЕНЮК Олександр, учень Жорнівського НВК (вчитель Л.Кокоріна);

-         ПАНАСЮК Анастасія, учениця Варковицької гімназії (вчитель О.Квітка).

ІІІ місце

-         САЛІЙЧУК Богдана, учениця Мильчанської ЗОШ (учитель О.Михащук);

-         МУЛИК Зоряна, учениця Стовпецької ЗОШ І-ІІІ ступенів (учитель С.Мулик);

-         КВІТКА Дарина, учениця Варковицької гімназії (вчитель О.Квітка).

 

У третій (старшій) віковій категорії:

І місце

-     ЛЕВУН Анна, учениця Здовбицької ЗОШ (учитель М.Лисун ).

ІІ місце

-     СИСОНЮК Анастасія та КОВАЛЬЧУК Ангеліна, учениці Староносовицької ЗОШ  І-ІІ ступенів (учитель Т.Лагетко).

______________________________________________________________________________________________

«Час і батькам і вчителям глибоко усвідомити,

що ні школа без сім’ї, ані сім’я без школи

не зможуть справитися з найтоншими,

найактуальнішими завданнями становлення людини».

Василь Сухомлинський

Однією з актуальних проблем, що привертає особливу увагу державних діячів, соціологів, педагогів, психологів, є розвиток і зміцнення сім'ї, відродження її духовної культури, сімейних традицій, поліпшення якості сімейного виховання, емоційно-психологічного мікроклімату сім'ї. Необхідність вирішення цих проблем обумовила введення в закладах освіти посади – «соціальний педагог».

Проблема розвитку сім'ї, виконання нею основних функцій, впливу сімейного мікроклімату на процес сімейного виховання та формування особистості дитини, формування педагогічної культури батьків, а також питання, пов'язані з сімейною дисгармонією, розлученнями, конфліктами, сімейним неблагополуччям повинні мати відображення в профілактичній роботі соціального педагога з сім’єю.

Займаючись цим видом профілактики, соціальний педагог може спрямувати свою діяльність на виховний мікросоціум дитини (педагоги, батьки), змінюючи характер їх ставлення до дитини, впливу на неї.

Оскільки сім`я була й лишається головним соціальним інститутом, де відбувається становлення і розвиток особистості дитини, потрібно звертати особливу увагу на безпосереднє спілкування з батьками, на використання інноваційних форм та інтерактивних методів роботи. Дітям треба постійно відчувати любов та піклування про них своїх рідних, без цього вони не зможуть комфортно жити і розвиватися.   Особистий приклад батьків, їхнє ставлення до власного  здоров`я, взаємини між собою і дітьми та іншими людьми,  погляди і звички – орієнтир для дітей у їхньому майбутньому дорослому житті. Тому з  метою ознайомлення соціальних педагогів  із системою теоретичних знань та практичних навичок, спрямованих на встановлення нормального сімейного мікроклімату, налагодження взаємин між батьками і дітьми, батьками і вчителями 15 листопада на базі Дубенського районного методичного кабінету проведено засідання методичного об’єднання соціальних педагогів у формі WorkShop з елементами психотерапії з теми «Організація діяльності соціального педагога на засадах педагогіки партнерства в умовах реалізації Концепції «Нова українська школа».

Методист Дубенського РМК Марія Харчишина обґрунтувала теоретичні та практичні аспекти організації освітнього процесу на засадах педагогіки партнерства у закладах освіти в умовах реалізації Концепції НУШ, розкрила особливості взаємодії сім’ї та закладу освіти.

В процесі роботи учасники ознайомилися з порадами «Особисті кордони: як навчити дитину їх визначати та захищати», рекомендаціями «Вчимо малюка бути терплячим: як та коли», технікою «Родинне дерево» із використанням пластилінографії. Виконуючи вправу «Світ дитини» соціальні педагоги через засоби психотерапії змогли поглянути на світ очима дитини.

Учасники засідання Методичного об’єднання соціальних педагогів заповнили Скарбницю знань техніками, порадами, рекомендаціями щодо роботи з батьками.

________________________________________________________________________________________________

«Технологія - це лише інструмент.

Що стосується того, щоб діти працювали разом

і мотивувати їх, вчитель є найважливішим».

Білл Гейтс

Світ стрімко змінюється, розвивається суспільство, науки й технології.  І разом із цим має змінюватися й освіта. Нині кожна дитина – впевнений користувач комп’ютера, планшета чи будь-яких інших девайсів. Через це, на зміну традиційним методам викладання, приходить концепція електронної освіти —  навчання і виховання за допомогою сучасних інформаційних технології.

Правильне використання нових технологій дає змогу зробити навчальний процес більш інтерактивним. Але для цього вчителям необхідно підвищувати свою кваліфікацію. Адже не тільки учням, а й їхнім наставникам слід знатися на техніці, що використовується для навчання.

Саме з метою ознайомлення педагогів із сучасними ІТ-методами та електронними ресурсами, сучасними формами та особливостями організації навчання мистецтву з використанням ІКТ, спонукання педагогів до професійного самовдосконалення та активного використання інформаційно-освітнього середовища 14 листопада 2019 року на базі Дубенського медичного коледжу було проведено семінар-практикум з теми «Формування поля креативності на уроках мистецтва засобами ІТ-технологій».

Практикум містив два блоки: теоретичний – методичний дайджест «Медіаграмотність як складова професійної компетентності вчителя мистецтва» та практичний «Використання сучасних ІТ-методів роботи на уроці мистецтва».

Методист районного методичного кабінету Ірина Панасюк ознайомила педагогів із сучасними освітніми платформами, сайтами створення інтерактивних вправ для уроків  мистецтва,  програмами-генераторами QR-кодів, «хмар слів», пазлів та ребусів  та способами використання їх в освітньому процесі. Цікавими для учасників практикуму стали інтерактивні вправи з використання QR-коду як додаткового інструмента для отримання інформації, ігрової вправи, елемента квест-уроку, генератора правильності відповіді. Педагоги ознайомилися з можливостями використання «хмари слів», ребусів та пазлів на уроках мистецтва.

Учитель образотворчого мистецтва Квітневської ЗОШ І-ІІІ ступенів Людмила Надаховська презентувала посібник «Малюємо, як справжні художники та творимо, як справжні митці», у який вміщено 13 цікавих ідей та проектів, спрямованих на формування у учнів художньо-естетичної компетентності шляхом абстрактного та креативного мислення, розвиток уяви і художнього задуму з використанням QR-кодів.

Усі учасники практикуму отримали сертифікати районного методичного кабінету з визначеними програмними результатами навчання.

Енергійним був і підсумково-рефлексійний етап семінару, під час якого педагоги  утворили хмару емоцій та дали самооцінку готовності до використання ІТ-технологій у освітньому процесі.

_______________________________________________________________________________________________

13 листопада відбулось  методоб’єднання вчителів хімії з теми «Компетентнісний підхід до вивчення хімії у закладах загальної середньої освіти» та семінар-практикум для вихователів закладів дошкільної освіти з теми «Іграшки та ігрові посібники в системі засобів формування життєвої компетентності дітей дошкільного віку»

З метою підвищення фахового рівня педагогів шляхом проведення екскурсії на виробництві пластмасових та м’яких іграшок «Тигрес», що у місті Луцьку,  вчителі хімії дізналися про сировину,  технологію  виготовлення продукції, а також  про правила безпеки життєдіяльності на виробництві.

Кожна дитина має свою улюблену іграшку та не кожен знає, який шлях прокладає іграшка, щоб потрапити до рук дітвори. Отриману відповідну інформацію та фотоматеріали педагоги матимуть змогу використовувати у роботі з дітьми.

Цікавий той факт, що наповнюються м’які іграшки, декоративні та дорожні подушки силіконовим волокном, яке виготовлене із вторинної сировини – пластикових пляшок., що є мотивацією для дітей сортувати сміття, а для педагогів - здійснювати екологічне виховання  змалку.

Слід зауважити, що матеріал, з якого виготовляють іграшки є безпечним, якісним, що підтверджують всі необхідні сертифікати.

_______________________________________________________________________________________________

12 листопада 2019 року на базі Рачинської гімназії Тараканівської сільської ради відбувся ІІ етап  всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури.

В олімпіаді взяли участь 67 учнів 7-11 класів із 28 закладів загальної середньої освіти, підпорядкованих відділу освіти, молоді та спорту райдержадміністрації, Мирогощанській, Повчанській, Привільненській, Смизькій, Тараканівській сільським (селищній) радам, а також Вербської санаторної ЗОШ  І-ІІІ ступенів.

Журі Конкурсу за результатами ІІ етапу визначило переможців.

 

І місце

Бондарчук Юлія, учениця 7 класу Смизької ЗОШ І-ІІІ ступенів Смизької селищної ради.

Яцюк Анастасія, учениця 7 класу Княгининської ЗОШ І-ІІІ ступенів Мирогощанської сільської ради.

Наконечний Роман, учень 8 класу Повчанського ліцею Повчанської сільської  ради.

Безкоровайна Анастасія, учениця 9 класу Студянського ліцею Смизької селищної ради.

Наконечна Анна, учениця 10 класу Стовпецької ЗОШ І-ІІІ ступенів Дубенської районної ради.

Карпюк Олександр, учень 11 класу Варковицької гімназії Дубенської районної ради.

 

ІІ місце

Козачук Борис, учень 7 класу Птицької ЗОШ І-ІІ ступенів Дубенської районної ради.

Радчук Катерина, учениця 7 класу Семидубського ліцею Дубенської районної ради.

Іванюк Софія, учениця 8 класу Тараканівського ліцею Тараканівської сільської ради.

Лампека Юлія, учениця 8 класу Привільненської ЗОШ І-ІІІ ступенів Привільненської сільської ради.

Пенчарська Юлія, учениця 8 класу Шепетинської гімназії Смизької селищної ради.

Рогаль Анна, учениця 8 класу Мирогощанської ЗОШ І-ІІІ ступенів  Мирогощанської сільської ради.

Кисіль Ольга, учениця 9  класу Мирогощанської ЗОШ І-ІІІ ступенів  Мирогощанської сільської ради.

Петрук Ірина, учениця 9 класу Березької гімназії Смизької селищної ради.

Сидорчук Каріна, учениця 9 класу  Привільненської ЗОШ І-ІІІ ступенів Привільненської сільської ради.

Штука Дарина, учениця 9 класу Шепетинської гімназії Смизької селищної ради.

Мельничук Наталія, учениця 10 класу Смизької ЗОШ І-ІІІ ступенів Смизької селищної ради.

Сацюк Вікторія, учениця 10 класу Малосадівського НВК Дубенської районної ради.

Бондарчук Світлана, учениця 11 класу Повчанського ліцею Повчанської сільської ради.

Протуренко Анастасія, учениця 11 класу Смизької ЗОШ І-ІІІ ступенів Смизької селищної ради.

 

ІІІ місце

Білоус Богуслава, учениця 7 класу Рачинської гімназії Тараканівської сільської ради.

Радчук Вероніка, учениця 7 класу Плосківської ЗОШ І-ІІ ступенів Дубенської районної ради.

Брушко Алла, учениця 8 класу Вербської ЗОШ І-ІІІ ступенів Дубенської районної ради.

Бондарчук Анна, учениця 8 класу Семидубського ліцею Дубенської районної ради.

Горкавчук Анастасія, учениця 8 класу Миколаївської гімназії Повчанської сільської  ради.

Кондратюк Діана, учениця 8 класу Мильчанської ЗОШ І-ІІІ ступенів Дубенської районної ради.

Мартяк Іванна, учениця 8 класу Плосківської ЗОШ І-ІІ ступенів Дубенської районної ради.

Мельник Віта, учениця 9 класу Миколаївської гімназії Повчанської сільської  ради.

Мельничук Аліна, учениця 9 класу Тростянецького НВК Дубенської районної ради.

Сисонюк Анастасія, учениця 9 класу Староносовицької ЗОШ І-ІІ ступенів Дубенської районної ради.

Остапенко Ангеліна, учениця 10 класу Вербської ЗОШ І-ІІІ ступенів Дубенської районної ради.

Ремез Ірина, учениця 10 класу Студянського ліцею  Смизької селищної ради.

Музика Вікторія, учениця 11 класу Мирогощанської ЗОШ І-ІІІ ступенів  Мирогощанської сільської ради.

_______________________________________________________________________________________________

6 листопада 2019 року на базі Озерянського ЗДО відбулось засідання школи становлення молодого керівника з теми: «Формування елементарної компетенції з питань техніки безпеки у дітей дошкільного віку відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти».

З метою підвищення фахового рівня педагогів щодо питань планомірної роботи, спрямованої на формування досвіду безпечної поведінки дитини у навколишньому середовищі учасники семінару переглянули та проаналізували відкриті фрагменти  занять з дітьми з безпеки життєдіяльності, які підготували та провели Валентина Кравчук, Лілія Чайковська, Світлана Панасюк - вихователі Озерянського ЗДО.

З питанням «Перші дії педагогічних працівників та дітей у випадку пожежі та стихійних лих»  виступив запрошений на засідання працівник управління надзвичайних ситуацій Анатолій Зорук.

Про актуальність теми та особливості роботи з дітьми дошкільного віку розповіла  керівник школи, директор Варковицького НВК  Олена Парфенюк. Творчо підійшла до питання планування, орієнтовних тем і форм освітньої роботи з дітьми з БЖД та провела тест «А як працюєш ти?» з учасниками засідання директор Соснівського ЗДО Леся Жовтан.

Методист РМК Лариса Бастюченко  презентувала наочність для використання у роботі з дітьми «Обережно  -  залізниця!» та надала методичні рекомендації у формі посібника щодо використання тематичних проектів у роботі педагогів з батьками з формування у дітей  безпечної поведінки в довкіллі.

________________________________________________________________________________________________

01 листопада 2019 року з метою утвердження статусу української мови як державної, піднесення її престижу, виховання у молодого покоління українців поваги до мови свого народу проведено ІІ (районний) етап  ХХ Міжнародного конкурсу знавців української мови імені Петра Яцика на базі Мирогощанської ЗОШ І-ІІІ ступенів Мирогощанської сільської ради.

Організатори ІІ етапу Конкурсу – відділ освіти, молоді та спорту Дубенської райдержадміністрації, Дубенський  районний методичний кабінет.

У Конкурсі взяли участь 122 учнів 3-11 класів із 36 закладів загальної середньої освіти, підпорядкованих відділу освіти, молоді та спорту райдержадміністрації, Мирогощанській, Повчанській, Привільненській, Смизькій, Тараканівській сільським (селищній) радам.

Переможці за результатами ІІ етапу Конкурсу

І місце

Журбич Дарина, учениця 3 класу Малосадівського НВК Дубенської районної ради.

Омельчук Олексій, учень 4 класу Студянського ліцею Смизької селищної ради.

Зведенюк Дар’я, учениця 5 класу Студянського ліцею Смизької селищної ради.

Павленчак Тетяна, учениця 6 класу Смизької ЗОШ І-ІІІ ступенів Смизької селищної ради.

Яцюк Анастасія, учениця 7 класу Княгининської ЗОШ І-ІІІ ступенів Мирогощанської сільської ради.

Наконечний Роман, учень 8 класу Повчанського ліцею Повчанської сільської ради.

Мартовицька Єлизавета, учениця 9 класу Варковицької гімназії Дубенської районної ради.

Мельничук Наталія, учениця 10 класу Смизької ЗОШ І-ІІІ ступенів Смизької селищної ради.

Музика Вікторія, учениця 11 класу Мирогощанської ЗОШ І-ІІІ ступенів Мирогощанської сільської ради.

 

ІІ місце

Штихалюк Дарина, учениця 3 класу Грядківського НВК Дубенської районної ради.

Зорук Анна, учениця 4 класу ВНВК Дубенської районної ради.

Савчук Аліна, учениця 5 класу Тростянецького НВК Дубенської районної ради.

Наконечна Ольга, учениця 6 класу Стовпецької ЗОШ І-ІІІ ступенів Дубенської районної ради.

Радчук Вероніка, учениця 7 класу Плосківської ЗОШ І-ІІ ступенів Дубенської районної ради.

Тимчук Анастасія, учениця 8 класу Студянського ліцею Смизької селищної ради.

Гамза Віка, учениця 9 класу Малосадівського НВК Дубенської районної ради.

Верейко Іванна, учениця 10 класу Тараканівського ліцею Тараканівської сільської ради.

Бондарчук Світлана, учениця 11 класу Повчанського ліцею Повчанської сільської ради.

 

ІІІ місце

Пасічник Діана, учениця 3 класу Смизької ЗОШ І-ІІІ ступенів Смизької селищної ради.

Дацюк Михайло, учень 4 класу Мильчанської ЗОШ І-ІІІ ступенів Дубенської районної ради.

Штихалюк Віталіна, учениця 5 класу Смизької ЗОШ І-ІІІ Смизької селищної ради.

Синюк Єлизавета, учениця 6 класу Привільненської ЗОШ І-ІІІ ступенів Привільненської сільської ради.

Бондарчук Юлія, учениця 7 класу Смизької ЗОШ І-ІІІ Смизької селищної ради.

Рогаль Анна, учениця 8 класу Мирогощанської ЗОШ І-ІІІ ступенів Мирогощанської сільської ради.

Кисіль Ольга, учениця 9 класу Мирогощанської ЗОШ І-ІІІ ступенів Мирогощанської сільської ради.

Крищук Каріна, учениця 10 класу Мирогощанської ЗОШ І-ІІІ ступенів Мирогощанської сільської ради.

Савчук Ганна, учениця 11класу Тараканівського ліцею Тараканівської сільської ради.

__________________________________________________________________________________________

Школа становлення молодого працівника психологічної служби

Мистецтво – невидимий місток, що поєднує два протилежні світи: світ фантазії і реальності. Часто таємні бажання, підсвідомі почуття та емоції легше викласти у творчості ніж виразити у словесній формі. Твір мистецтва є формою комунікації людини і в історичному контексті слугує не лише естетичному самовираженню особистості, а й її  практичним цілям. І для художника, і для будь-якої іншої людини кінцевим продуктом творчості є неповторне переживання боротьби за сенс власного життя. Тому останнім часом великої популярності набуває метод лікування за допомогою художньої творчості або арт-терапії. З метою популяризації арт-терапії у сучасному освітньому просторі, обговорення можливостей застосування методів та прийомів арт-терапії у діагностичній та консультативній роботі практичного психолога, соціального педагога 01 листопада на базі Дубенського районного методичного кабінету проведено засідання Школи становлення молодого працівника психологічної служби у формі педагогічної кав’ярні  з теми «Творча багатовимірність простору арт-терапії».

Методист Дубенського РМК Марія Харчишина розкрила особливості використання арт-терапевтичних технік у освітньому процесі та інноваційних методик супроводу соціально-психологічного розвитку дитини; обґрунтувала можливості застосування арт-терапії в діагностичній роботі та психологічному консультуванні.

Не менш насиченою була практична частина засідання, під час якої був проведений майстер-клас «Вивільнення внутрішньої дитини. Робота з лялькою». Серед сучасних засобів і напрямів в арт-терапії все яскравіше заявляє про себе відносно новий перспективний напрям – орігамі-консультування різноманітних паперових фігурок шляхом складання квадрата без вирізання та склеювання. Учасники засідання власноруч створили веселих та кольорових метеликів, використовуючи техніку орігамі.

В процесі роботи учасники також ознайомились с таким інструментом, як метафоричні асоціативні карти, що дозволяють працівнику психологічної служби в безпечній ситуації прояснити проблему клієнта, виявити його відношення до себе, побачити можливі шляхи вирішення хвилюючих його проблем. Виконуючи вправу «Метафора життєвого шляху» з використанням метафоричних асоціативних карт, практичні психологи та соціальні педагоги змогли проаналізувати свої цілі, труднощі на шляху до її досягнення, свої потенційні можливості.